Grafika vinných etiket a celkový vizuál vinařství se v posledních několika letech dramaticky změnila a je tomu tak dobře. Časy etiket vytištěných na domácí tiskárně s obrázkem soudku nebo vinného hroznu jsou nenávratně pryč a většina moderních vinařů si uvědomuje, že prezentace jejich vinařství a vín tvoří valnou část jejich podnikání. Zákazník, stejně jako u ostatních produktů na trhu, nakupuje převážně očima a sáhne v první řadě po tom, co se mu podvědomě líbí. I kdybychom postavili dvě úplně stejná vína a jednomu dali hezkou etiketu a druhé mělo obyčejnou etiketu starého střihu a postavili tato vína před zákazníka, logicky prvě vybere víno s hezkou etiketou. Etiketa a celkový vizuál vinařství je skutečnou vizitkou, kterou dáváte okolí najevo, jak moc chcete své vinařství prezentovat.
Jste vinař, máte své vinařství a chcete, aby Vaše vinařství působilo moderně? Aby Vaše vinné etikety měly moderní vizuál a neztratily se ve velké konkurenci vinařství? Mé dlouholeté zkušenosti a spolupráce s mnoha vinaři zaručují profesionální přístup při řešení Vašich požadavků a přání na hezký vizuál Vašich vín. Napište mi nebo zavolejte a určitě s tím něco společně provedeme.
Na vybraných příkladech výše vidíte, jaký rozdíl udělá zásah grafika do prezentace takové jednoduché věci, jakou je láhev na víno. Posuvníkem můžete porovnávat příklady původních prezentací s tou aktuální. Nebojte se experimentovat, jít vlastní cestou a i sebešílenější nápad (jako např. Boutique Collection) může dnes mít úspěch. Fantazii se meze nekladou a rád u toho budu s Vámi a pomohu Vám při cestě k vašemu novému vizuálu.
Mnoho vinařů se na mě obracelo a obrací s dotazem, jestli také zajišťuji fotografování lahví, které potřebují pro své e-shopy nebo jako obrázky ve vysokém rozlišení pro různé potřeby. Bohužel, fotografováním se nezabývám, protože je to v podstatě samostatná činnost pro jednoho člověka. Jako službu nabízím přípravu finální grafiky lahve pro vinaře ve vysokém rozlišení v Photoshopu, s jejich etiketou, uzávěrem (korkovým nebo šroubovým v dané barvě a designu), lahve různých typů i barev. Nespornou výhodou takové přípravy je, že jsou všechny lahve jednotné, s jednotnou barvou, odleskem, výškou etikety a grafikou uzávěru. Dále jsou všechny lahve připravené pro změny v dalších ročnících, stačí pouze poslat Vaše nové etikety pro daný ročník a já lahve připravím. Nemusíte hledat fotografa, lahve někam převážet a čekat týdny na finální fotografie. Mnou připravené lahve máte připraveny do 1-2 dní za zlomek ceny, jakou byste museli každý rok platit fotografovi. Výhody takového řešení jsou samozřejmé – čas jsou peníze! Některé vybrané lahve můžete vidět níže.
Stejně, jako je důležitá vizuální prezentace vín a vinařství, tak důležitá je prezentace na internetu. Současným trendem jsou moderní webové stránky přizpůsobené pro prohlížení na různých zobrazovačích – monitory, notebooky, tablety, mobilní telefony. I zde platí, že čas jsou peníze a většina klientů se dnes nechce zlobit s prohlížením webových stránek neoptimalizovaných pro mobilní zařízení a hledat na nich složitě informace, které je zajímají. Podobně je to i s nákupy přes internet. Ano, víno je dnes možné si zakoupit v desítkách vinoték, ale ne každý klient si chce své oblíbené víno jezdit kupovat do vinotéky či přímo k vinaři a rád využívá e-komerci. Proto mít dnes své vinařství a nemít vlastní e-shop je omezování svého dalšího možného profitu a je škoda se o něj připravovat. Průměrná tržba na e-shopu za měsíc u takového menšího vinařství se pohybuje kolem 18 – 25.000,-Kč. To už je myslím částka, o kterou je zbytečné se dobrovolně připravovat. Doba se posunula a je dobré být na všechny její pobídky připraven. Nabízím výrobu webových stránek pro vinaře doplněných o e-shop, platební brány atd. Mnohaleté zkušenosti s prací pro vinaře jsou mojí zárukou kvalitně odvedené práce.